.... o wersach, które zmienily moje zycie (do 2002 roku)
Hip hopu sluchalam od mniejwiecej 1997 roku, pierwsza plyta Kaliber44 „Ksiega Tajemnicza. Prolog” zwrucila moja uwage na przedstawicieli tego gatunku w Polsce. Przed tym sluchalem tylko zagranicznego rapu (Wu Tang Clan, 2PAC), ale ta plyta odmienila moje dotychczasowe postrzeganie muzyki. Nie znam się na bitach, glownie na co patrze przy wyborze utworu jest tekst. Sam w tym czasie probowalem pisac rymy i wiem jak trudne jest to zadanie. Pamietam jak pierwszy raz uslyszalem utwor „Bierz mój miecz i masz” z genialna zwrotka Magika. Wiem, jestem kolejnym psychofanem tego artysty, ale ta zwrotka naprawde wbija w ziemie i innych rymoholikow wpedza w kompleksy. Druga plytą, która wpadla mi w rece była „Nastukafszy” WFD. Wtedy to poznalem odmienna od katowickiego psychorapu warszawska szkole rymowania. Płyta ta wywarla na mnie pozytywne wrazenie. Do tych plyt doszly kolejne m.in. „Centrum” WYP3, tam spotkalem się po raz kolejny z talentem Piotra Łuszcza. Na tracku „Język Polski” zarymowal tak trudna dla mnie kwesie, ze nawet po latach cwiczen nie jestem wstanie wypowiedziec tych wersow. Wtedy to poznalem się na kulturze hip hopu i sztuce wrzucania slow na mikrofon. Magik był dla mnie osoba, która nieustannie mnie zadziwiala. Jeszcze wtedy nie zzylem się z polska kultura rapu, ale nieustannie wyczekiwalem kolejnych numerow Łuszcza. Wtedy to w sklepach pojawila się druga plyta Kaliber 44. „W 63 minuty dookola świata” była nie co inna od poprzedniej plyty. Ale i tak przypadla mi do gustu. Nieustannie chodzilem z walkmanem i rymowalem „Film” i „Jeszcze Więcej MC”. Drugi numer motywowal mnie do pisania rymow. Sam kiedys sprobowalem stanac za mikrofonem, ale moje rymowanie okazalo się kompletna klapą, a rymy moglem wrzucic tylko do szuflady. Moje pisanie nie przypominalo tresci, jakie pisali prawdziwi MC. Było nieudolne i bez przekazu. Bodajze po dwoch latach zaniechalem sklejania rymow. Kolejna płytą, która miałem okazje